26.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈••✾•🍃🌼🍃•✾••┈
🎞| ببینید:
💫 فناء در حضرات أهل بیت -سلام الله علیهم- ملاک أهل بیتیِ حقیقی بودن
🕋 معرفت و اخلاص، شرط تحقق زندگی علوی
🌹 حضرت آیت الله وفسی
╭━⊰•❀🍃🌻🍃❀•⊱━╮
@bayyenat110
╰━⊰•❀🍃🌻🍃❀•⊱━╯
📣 | به مناسبت هفته کتابخوانی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم
چهارمین کتاب حضرت آیت الله وفسی، مجموعه ای از چهار مقاله با عنوان « قدر خدا را نشناخته ایم » ، به ضمیمه ی دو مقاله با عناوین «عزاداری به شیوه ی اهل بیت -علیهم السلام- » و « یگانه راه نجات » میباشد که با انگیزه ی پاسخ به شبهه ی آقای سید صادق شیرازی در مورد وجود سبّ در قرآن، تحت همین عنوان در سال ۱۳۹۳ منتشر گردید.
این کتاب یا کتابچه، که در قطع پالتویی به چاپ رسیده است، درصدد بررسی شبهه ی مذکور و پاسخ به آن از دو طریق عقل و نقل میباشد.
تلاش بر این بوده تا با استفاده از براهین عقلی، محال بودن صدور فحش و سبّ و هر قبیح دیگری از جانب حضرت حق -جل جلاله- و قرآن کریم اثبات گردد و با استفاده از نقل معتبر، مورد تأیید قرار گیرد.
مؤلف محترم در این مقالات، به دو جوابیه ی هیئت عروة الوثقی که به جانبداری از نظریه ی آقای سید صادق شیرازی و همچنین در نقد و پاسخ به مطالب قبلی مؤلف، منتشر گردیده، پرداخته است.
نکته ی آخر اینکه در مقاله ی « عزاداری به شیوه ی اهل بیت - علیهم السلام - » برخی از شیوه های نوین عزاداری، که از جانب هم فکران و دوستداران آقای سید صادق شیرازی ترویج می شود، زیر تیغ نقد قرار گرفته است.
📖 تعداد صفحات کتاب: ۱۱۵
📣 | به مناسبت هفته کتابخوانی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم
کتاب پنجم حضرت استاد آیت الله وفسی، در سال ۹۵ - ۱۳۹۴ با موضوعیت دفاع از علم منطق، تحت عنوان «جهالت» به رشته ی تحریر در آمد.
«جهالت» کتابی است در دفاع از اساسی ترینِ علوم و به تعبیری رئیس علوم، یعنی علم منطق؛
در این اثر ضمن بررسی آراء و نظرات یکی از بزرگترین منتقدان علم منطق، یعنی ابن تیمیه، تلاش شده تا با مردود برشمردن انتقادات و اشکالات ابن تیمیه، بنیاد اندیشه ی وهابیت و داعش که همانا آراء این شخص میباشد، مورد نقد واقع گردد.
این اثر ارزشمند، مشتمل بر ۳ فصل کلی آشنایی با علم منطق، کتاب نقض منطق و درباره ی استدلال میباشد.
در فصل اول، یک دوره ی اجمالی آموزش منطق را پیش رو داریم؛ و در دو فصل دیگر نیز، آراء ضد منطقی ابن تیمیه که در کتابی از وی به نام «الرد علی المنطق» یا «نقض منطق» گرد آمده، مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.
در ابتداء نقود وی بر کلیات منطق و سپس اشکالات وی بر استدلال، بویژه استدلال قیاسی یقینی (برهان) و همچنین بر جنس استدلال های علوم دیگر، بررسی شده و با شمشیر نقد منصفانه، روبرو گردیده است.
از نکات جالب و قابل تأمل این کتاب، بررسی رابطه ی خداوند و رسولان گرامیش - علیهم السلام - با منطق و قواعد آن است؛ که مؤلف گرامی در فصل اول به آن پرداخته است.
📖 تعداد صفحات کتاب: ۱۷۰
🔵 جلسه ۲۲۸ حکمت عملی ( ۱۴۰۲.۶.۷ )
🔷 شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی -ره- «جلسه صد و پنجاه و هفتم»
🔹 پاسخ به یک سؤال:
آیا نسبت خالقیّت به حضرات أهل بیت -سلام الله علیهم- از مصادیق غلوّ و شرک محسوب می شود؟ ( ملاک غلوّ در مورد حضرات چهارده معصوم -سلام الله علیهم- )
🔹 منشأ توهّمِ غلوّ بودنِ برخی از شئونِ حضرات أهل بیت - سلام الله علیهم -
⚪️ ادامه ی شرح حدیث
🔹 اشاره ای به بعض تفاوت مرتاض ها و سالکین إلی الله ( عرفاء )
🔹 ملاک کمال حقیقی ( وجه تمایز تکامل حقیقی با تکامل ظاهری )
🔹 قابلیّت إستکمال و رشد بی نهایت انسان
🔹 وجه عبادی أعمال مباح
🔹 اشاره ای به معنای قرب الهی
🔹 حبّ نفس ( حبّ به ذات )، اساس همه ی شقاوت ها و ضلالت ها
🔹 توضیح مرحله ی "فناء در أفعال"، از مراحل سبعه ی سلوک عرفانی
🔹 منظور از "فناء" ذکر شده در این مراحل
🔹 تفاوت توحید أفعالی عرفانی با توحید أفعالی أشعری.
هدایت شده از بیّنات مدیا
1402.6.7 - استاد آیت الله وفسی.mp3
14.6M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره)
🌷حضرت استاد وفسی
🗓 جلسه صد و پنجاه و هفتم ( ۱۴۰۲.۶.۷ )
🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻
✅ https://aparat.com/v/kHtNC
🆔 @bayyenat_media
📣 | به مناسبت هفته کتابخوانی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم
«حکومت الهی» عنوان ششمین کتاب حضرت آیت الله وفسی است که جلد اول آن، در سال ۹۷ - ۱۳۹۶ مزیّن به نگارش گشت.
تحقیق درباره ی حکومت الهی و نظام جمهوری اسلامی ایران و نقد آراء منتقدانی همچون دکتر مهدی حائری و استاد عادل ضاهر، انگیزه ی تألیف این اثر قلمداد گشته است.
این کتاب ضمن اقامه ی ادلّه ی عقلی و نقلی بر نظریه ی ولایت فقیه و همچنین ضرورت تشکیل حکومت اسلامی در زمان غیبت معصوم - علیه السلام - نگاهی منتقدانه و موشکافانه بر آراء برخی از مخالفان نظریه ی تشکیل حکومت اسلامی دارد.
این اثر شامل سه بخش کلی است:
۱- مقدمات ( تاریخچه ی حکومت الهی - جهان بینی غرب و سیاست - دین و سیاست - اسلام و خشونت و... )
۲- اثبات ولایت فقیه و ضرورت تشکیل حکومت ( اثبات حکومت الهی - شناخت مناصب الهی و لوازم آن - استدلال ضرورت اصل حکومت - حکومت - بررسی جمهوری اسلامی )
۳- نقد ( تاریخچه اجمالی نظریه ی جدایی دین از سیاست - نقد نظریه ی عبدالرزاق و جابری - نقد کتاب حکمت و حکومت دکتر حائری - نقد نظریه عادل ضاهر در کتاب سنجش فلسفی اسلام گرایی )
از نکات برجسته ی این کتاب، نقد نظریه آزادی عقیده و آزادی بیان در اسلام است.
پاسخ به شبهاتی از قبیل رسالت منهای حکومت، عدم ظهور معنای ولایت در کشور داری، عدم پیوند ضروری بین اسلام و سیاست، عدم دلیل بر بطلان اجتهاد مقابل نص و... ، از مطالب جذاب و جالب این کتاب ارزشمند و پر گوهر است.
در آخر شایان ذکر است که این اثر در نوع خود، یعنی در دفاع از ولایت فقیه و ضرورت تشکیل حکومت در دوران غیبت و پاسخ گویی به سؤالات فراوان و پر مغز جوانان متفکر حوزه و دانشگاه در این زمینه، اگر نگوییم بی بدیل، باید گفت کم نظیر است.
📖 تعداد صفحات کتاب: ۵۴۳
📣 | معرفی کتاب
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم
«تذکره» نام هفتمین کتاب حکیم متألّه، حضرت آیت الله حامد وفسی است که در بهمن سال ۱۳۹۷ به رشته تحریر در آمده است.
تمام نظامات اجتماعی، سیاسی،... و حتی هویت های ملّی، مبتنی بر جهان بینی است. عموماً مکاتب دینی یا فلسفی تلاش می کنند که عقاید خود را به صورت عقلانی توجیه کنند. «ضرورت» این بحث، رابطه مستقیم با حیات یک مکتب و ملّتِ معتقد به آن دارد که به همین جهت، نیاز جدّی و اساسی به چهار چوب عقلانی احساس می شود و این مطلب، موجب توجه به منطق صوری و صناعات خمس، خصوصاً صناعت برهان می گردد.
در این «تذکره» تلاش شده تا با یادآوری و بیداری عقل فطری، بنیاد های واقع گرایی در اسلام ناب محمدی دیده شود و با نقد آراء بنیادین مخالفان، ارزش های متون دینی تبیین گردد.
این اثر گرانقدر، مشتمل بر نقد و بررسی پاره ای از نظرات منسوب به مرحوم حضرت آیت الله مصباح یزدی در کتاب "منطق و شناخت شناسی از نظر حضرت آیت الله مصباح یزدی" به قلم آقای سلیمانی امیری و همچنین اثر منتشره از مؤسسه تحت اشراف ایشان در زمان حیات معظّم له، در کتاب "کلام اسلامی" به نگارش آقای محمد حسین فاریاب میباشد که در این دو اثر، به وضوح به انکار واقع نمایی مشاهدات، مجربات و متواترات تصریح شده است که لوازم فاسدی را در عقاید حقّه اسلامی به دنبال خواهد داشت.
📖 تعداد صفحات کتاب: ۱۳۳
📣 | معرفی کتاب
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم
هشتمین کتاب حضرت آیت الله وفسی را باید به نوعی مکمّل و متمّم کتاب ارزشمند حجاب قرآنی ایشان دانست که با عنوان «تبرّج» در سال ۱۳۹۸ به رشته تحریر در آمده است.
این اثر گران سنگ که با رویکردی فقهی، اجتماعی و سیاسی، به بررسی مسئله تبرّج و تبیین رابطه آن با فحشاء و فساد های جنسی پرداخته، دارای نه فصل از قرار زیر می باشد:
۱- قرآن و جاهلیّت ۲- قرآن و تبرّج ۳- فتوای مراجع عظام ۴- بانوان مؤمن و عرصه ی فعالیّت ۵- زن در نگاه سیاستمداران فاسد ۶- ولایت مطلقه ی فقیه ۷- زنان و قانون اساسی جمهوری اسلامی ۸- خطر تعطیل شدن کامل أمر به معروف و نهی از منکر ۹- وظایف بانوان
حضرت استاد در فصل های دوم و سوم، ادلّه فقهیِ حرمت تبرّج را بررسی و همچنین فتاوای مراجع عظام تقلید را در این موضوع بیان فرموده اند.
در فصل چهارم، با معرّفی مصادیق فراوانی از بانوان مکرّمه ی اسلام، در صدد دفاع از جایگاه حجاب و پاسخ به شبهه ی تزاحم حجاب با حضور اجتماعی بانوان در عرصه های مختلف بر آمده اند.
در فصل پنجم، با بیان آماری عجیب از فساد های جنسی و اخلاقی، رابطه ی تبرّج و فحشاء را به ذهن تقریب نموده و از سوء استفاده ی سیاستمداران فاسد، از جنسیّت زن پرده بر می دارند.
شاید برجسته ترین و جذّاب ترین فصل از نگاه آشنایان با شبهات روز جامعه، فصل ششم کتاب باشد که در آن تلاش شده به شبهاتی از قبیل شیوه تعامل رهبر معظّم انقلاب با تبرّج و بی حجابی، قابل پذیرش بودن تبرّج امروزی در قالب احکام حکومتی و تزاحم برخورد با تبرّج و بی حجابی با جذب حداکثری، پاسخ داده شود.
در مجموع می توان این کتاب را شاهکاری دیگر در راستای احیای فرهنگ ناب فاطمی و دفاع از ارزش های انقلابی دانست.
📖 تعداد صفحات کتاب: ۷۴
هدایت شده از بیّنات
┈••✾•💕🍃🌼🍃💕•✾••┈
📣📣📣 #اطلاع_رسانی
🌹 سلسله دروس حکمت عملی با محوریت:
🌸 شرح عرفانی کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی -رضوان الله تعالیٰ علیه-
💐 توسط حضرت استاد آیت الله وفسی -حفظه الله-
🕌 میعاد:
تهران - خیابان هلال احمر - خیابان ابراهیمی(عباسی) جنوبی - کوچه شهید ذوالفقاری - مسجد پنج تن آل عبا -علیهم السلام- حوزه علمیه مرحوم حضرت آیت الله العظمیٰ رشاد زنجانی -ره-
🗓 موعود:
╔═.🍃⏰.══📆═╗
سه شنبه ها ، ساعت ۱۶
╚═📆══.🍃⏰.═╝
🔻مجلس برای خواهران نیز، برقرار میباشد.
🟡 بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
📣 | معرفی کتاب
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم
«هارون» نام نهمین کتاب حضرت آیت الله وفسی، می باشد که در سال ۱۳۹۸ به چاپ رسیده است.
این کتاب با رویکردی کلامی، به تبیین جایگاه و منزلت دردانه ی آسمان ولایت، حضرت امام علی ابن ابی طالب -علیه السلام- در قالب حدیث منزلت پرداخته است.
۱- بنیاد ۲- شناخت ۳- سبیل حقّ و باطل ۴- قداست جعلی ۵- زنگ تفریح، عناوین بخش های این اثر ارزشمند شمرده می شوند.
استاد فرزانه، در بخش اوّل، در صدد بیان مبادی قطعی اسلام و بررسی تواتر سندیِ حدیث منزلت برآمده اند.
در بخش دوّم تلاش شده تا مقام حضرت هارون -علیه السلام- و دیگر «ممثَّلٌ به»ها، مانند فتنه قومِ حضرت موسی -علیه السلام- سامری و گوساله ی سامری و...، در تمثیل مورد توجّه حدیث، روشن گردد.
پیدایش دو مکتب شیعه و سنّی، مدرسه ی سقیفه، بررسی عملکرد عمر ابن خطّاب، کیستیِ ابوبکر و حضرت علی -علیه السلام- از دیدگاه اهل سنّت، از مسائلی هستند که در بخش سوّم به آنها پرداخته شده است.
بخش چهارم، بررسی مطالبی همچون کیستیِ صحابه، دلائل اهل سنّت بر جانشینی ابوبکر، پس از پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله-، دیدگاه اهل سنّت نسبت به عدالت همه ی صحابه، سنّت الهی وقتی مردم راه باطل می روند، مشروعیت حاکم در اهل سنّت، نتایج حکومت صحابه و شرایط حاکم اسلامی را عهده دار گشته است.
امّا عنوان جالب و جذّاب بخش پایانی کتاب، بیانگر سست و واهی بودن اتّهامات و اشکالات وهّابیّت و سهل الجواب بودنِ شبهاتی است که سالهای مَدید، در افواه مخالفان مطرح بوده و این بار، با پاسخ های محکمِ این عالم بزرگوار همراه گردیده است.
📖 ۲۳۰ صفحه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🎥| ببینید:
⚖ ضرورت تشکیل مَحکمه ای برای بررسی عملکرد فرهنگی مسئولین نظام
⛔️ بی دغدغگی بزرگان، نسبت به #سیل_ویرانگر_فحشاء و منکر
🌹 استاد آیت الله وفسی
╔═.🍃🕊.══♥️═╗
@bayyenat110
╚═♥️══.🍃🕊.═╝
📣 | معرفی کتاب
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم
در سال ۱۳۹۹ دهمین کتاب با عنوان «عصمت» از حکیم جلیل القدر حضرت آیت الله وفسی به چاپ رسید که به بررسی مسئله عصمت انبیاء - سلام الله علیهم - در قرآن کریم میپردازد.
در این اثر که شامل پنج بخش: ۱- قرآن منیر ۲- عصمت ۳- عصمت انبیاء - سلام الله علیهم - در قرآن ۴- عصمت نبیّ مکرّم اسلام - صلی الله علیه و آله - ۵- عصمت اهل بیت - سلام الله علیهم - (مقام امامت) میباشد، تلاش شده، بعد از نگاهی اجمالی به اعجاز قرآن، تحریف ناپذیری قرآن، حجیّت قرآن و همچنین بیان آراء مذاهب اسلامی در مورد عصمت و اقوال علمای شیعه و براهین عصمت انبیاء - سلام الله علیهم - و منشاء تکوینی عصمت، به برخی شبهات، مبنی بر عدم دلالت آیات شریفه ی قرآن کریم بر عصمت انبیاء - سلام الله علیهم - پاسخ داده شود.
در ۲ بخش پایانی کتاب نیز، دانشمند گرامی با توجه به آیات اختصاصی درباره حضرت رسول اکرم - صلی الله علیه و آله - ، دعاهای حضرت ابراهیم - سلام الله علیه - و نور بودن پیامبر اسلام - صلی الله علیه و آله - و همچنین آیات مربوط به عدم ظلم در امام، اولی الامر، مباهله و تطهیر، در صدد اثبات و دفاع از عصمت نبی مکرم اسلام و اهل بیت گرامیشان - سلام الله علیهم - و عصمت مقام امامت در قرآن کریم، بر آمده اند.
آنچه بر ارزش و اهمیت مطالعه این کتاب و تأمّل در مطالب آن می افزاید توجه به دو نکته میباشد: اول آنکه کسانی در خود دنیای اسلام، ارتکاب گناه صغیره و حتی کبیره، آن هم از روی عمد را، در مورد انبیاء -سلام الله علیهم- جایز و ممکن دانسته، و به طریق اولی خطا و سهو را در افعال و اعمال غیر تبلیغی و تبیینی ایشان روا برشمردهاند. دوم آنکه در دنیای اسلام، عده ای قائل شدهاند که قرآن کریم درصدد دفاع از عصمتِ (عصمت خاص و مورد نظر اکثر حکمای شیعه) انبیاء - سلام الله علیهم - برنیامده و آیاتی دالّ بر عصمت مورد نظر، در مورد انبیاء - سلام الله علیهم - به ویژه نبیّ مکرم اسلام - صلی الله علیه و آله - وجود ندارد و یا حداقلّ، دلالت آن مفهوم و مبیَّن نیست.
این اثر را باید از جمله آثارِ عقیدتی و اصطلاحاً کلامی این استاد بزرگوار برشمرد.
📖 تعداد صفحات کتاب: ۱۳۰
📣 | معرفی کتاب
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم
«فضل قرآن» یازدهمین کتاب حضرت آیت الله وفسی، که در سال ۱۳۹۹ توسط پایگاه مردمی بیّنات به زینت طبع درآمد، به دنبال تحلیل و بررسی جایگاه حقیقت قرآن در نظام واقع و نظام اندیشه ی دینی است.
اندیشمند محترم، در این اثر به مقایسه ی ارزش و منزلت حقیقت قرآن کریم و حقیقت اهل بیت - سلام الله علیهم - که در قرون متمادی، موضوع بحث متکلّمین بوده پرداخته، با این تفاوت که تلاش شده براهین قاطع و ادلّه ای بدون مناقشه و زَیغ، در این زمینه ارائه شود و همچنین ضعف و قوّت ادلّه ی مأثوره ی مشهور، مورد بررسی قرار گیرد.
این اثر وزین، در سه بخش و از سه منظر، به بررسی مسئله پرداخته: ۱- درون فقهی و عرفی ۲- درون دینی و کلامی ۳- فلسفی و عرفانی
مؤلّف بارع، بعد از تبیین منظور از حقیقت قرآن و اهل بیت - سلام الله علیهم - در بخش ابتدایی به تزییف برخی از ادلّه ی اقامه شده بر افضلیت اهل بیت - علیهم السلام - و در ادامه به بخش جایگاه قانون، قانون گذار، مجری قانون و مفسّر قانون پرداخته است.
در بخش میانیِ اثر از سه دلیل هدایت، شرافت و فضیلت ذاتی علم و اعجاز جاودانی، برای اثبات افضلیّت بهره جسته و به سؤالاتی در مورد قرآن پاسخ داده شده است.
بخش پایانی که شاید تخصّصی تر و ثقیل تر از مباحث پیشین باشد، پس از بیان برخی مقدّمات فلسفی و عرفانی، عهده دار تحقیق پیرامون مسئله، در دو مشرب فلسفی و عرفانی گشته است.
این اثر کم نظیر و شاید بی نظیر این عالم جلیل القدر را باید از آثار به اصطلاح کلامی و فلسفی ایشان برشمرد.
📖 تعداد صفحات کتاب: ۱۳۰
📣 | معرفی کتاب
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم
یکی از جذّاب ترین مباحث در بین عموم شیعیان، بویژه شعرا، مادحین و سخنرانانِ مذهبی، مقایسه مقام و منزلت اولیاء الهی با یکدیگر، بخصوص بزرگان کربلا و حادثه ی عظیم عاشورا، با دیگر انبیاء و ائمه - سلام الله علیهم - میباشد.
عالم مجاهد حضرت آیت الله وفسی دوازدهمین کتاب خویش با عنوان «امامت» را که در سال ۱۳۹۹ به زینت طبع آراسته گشت، بستری برای طرح مباحث فوق قرار داده اند تا در آنجا بعد از تبیین جایگاه امامت و امامانِ از انبیاء - سلام الله علیهم - مانند حضرت ابراهیم - سلام الله علیه - ، افضلیت ایشان را نسبت به اولیاء کربلا - سلام الله علیهم - مورد سنجش قرار دهند.
در این اثر که شامل چهار بخش: ۱- بررسی اجمالی ۲- معرفت و شناخت مقام امامت ۳- مباحثه ۴- شرح اجمالی زیارت حضرت عباس - سلام الله علیه - می باشد، تلاش شده تا مفصّلاً در اطراف مسئله بحث و با ادلّه ی محکم، پاسخ آن تبیین گردد.
در بخش اول بعد از بیان ضرورت و فایده ی این نوع بحث ها و منابع و موانع شناخت و همچنین بررسی مقامات و مناصب الهی، بیّنات قطعیه ی عظمت امامان نسبت به انبیاء - سلام الله علیهم - ، امارات عظمت اولیاء کربلا - سلام الله علیهم - ، نگارنده ی محترم، به تحلیل دقیق دلایل طرفداران افضلیّت اولیاء کربلا - سلام الله علیهم - و حدیث افضلیّت نساء و مغالطات مربوط به اصل مسئله پرداخته اند.
حکیم متألّه، در بخش دوم این اثر ارزشمند، ضمن بیان صفات امام از دیدگاه علمای اهل سنّت و علمای امامیّه و همچنین شرط افضل بودن و ادلّه ی قائلین به افضل بودن امام، ترتیب و نظام مناصب الهی و البته عظمت منصب امامت را تبیین فرموده اند.
ایشان معانی انبیاء، صدّیقین، شهداء، صالحین و همچنین نکات قابل تأمّلی در زیارت اولیاء الهی را مورد بررسی قرار داده اند.
امّا شاید آنچه که بیش از اندازه در این کتاب جلب توجّه نموده و مخاطب را شیفته ی مطالعه ی آن می کند، مناظره ی چند تن از فضلای حوزه با حضرت استاد آیت الله وفسی میباشد که بخشی از کتاب با عنوان مباحثه برای آن تهیه گشته است.
می توان از موضوعات جذّاب و جنجالی مورد بحث در این مناظره، به موارد زیر اشاره نمود:
۱- نقد حدیث مشهور مناقب حضرت علی - سلام الله علیه - ۲- نقد ادعای امامت همه ی شیعیان، به دلیل استضعافشان در زمین ۳- امامت حضرت یوسف - سلام الله علیه - بر پدر بزرگوارشان حضرت یعقوب - سلام الله علیه - ۴- امامت یا عدم امامت حضرت زهرا - سلام الله علیها - ۵- حضرت ابراهیم - سلام الله علیه - اهل یقین یا اهل شکّ ؟ ۶- مسئله برتری حضرت حمزه سیدالشهداء - سلام الله علیه - ۷- نبوّت، رسالت، امامت، مفاهیم مشکّک یا متواطی ؟ ۸- خلط بین فضیلت حقیقی و فضیلت ظاهری ائمّه - سلام الله علیهم - ۹- تفاوت رؤیت ملکوت با نظر به ملکوت ۱۰- ارزش داشتن فضائل و مقامات اعطایی (در کجا ملاکِ ارزش، اکتسابی بودن است؟) و...
این اثر گرانسنگ از آثار کلامی حضرت استاد حامد وفسی، به شمار می آید.
📖 تعداد صفحات کتاب: ۲۳۲
📣 | معرفی کتاب
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم
در سال ۱۴۰۰ ، سیزدهمین کتاب مفسّر حکیم حضرت آیت الله وفسی با عنوان «منجی» منتشر گردید.
این کتاب، که از آثار کلامی استاد ارجمند، بشمار میآید، عهده دار بررسی دو مسئله مهم، در زمینه مهدویّت که اهمیت امروزه ی آن بر کسی پوشیده نیست، گردیده است.
اولین مسئله ای که به آن پرداخته شده، تحریف شخصیت خود منجی است؛ در بخش اول کتاب، تلاش شده با بررسی و نقد کتاب «در انتظار کدام منجی» ، دیدگاه صحیح در مورد اسلام ناب و انسان کامل و قیام حضرت صاحب - عجل الله تعالی فرجه الشّریف - تبیین و تأیید گردد.
استاد عظیم الشّأن، با قلم نقّادانه معروف خویش، اسلام رحمانی ادعا شده و ثمراتش مانند خدای بدون غضب، رسول و امام بدون خشونت و قیام مهدوی بدون شمشیر و خونریزی و حکومت عادل عاری از اجرای حدود تعیّن یافته را مورد خدشه قرار داده و تزییف نموده اند.
بخش دوم این اثر، محملیست برای طرح مسئله ای جذّاب و پر هیاهوی امکان مشاهده ی حضرت حجت - عجل الله تعالی فرجه الشّریف - در دوران غیبت.
مؤلّف بارع، بعد از بررسی عقلی مسئله ی مشاهده و بیان انواع مشاهده و برخی از حکمت های غیبت، و همچنین بعد از تبیین ادله ی امکان مشاهده، به نقد و بررسی دیدگاه جناب آقای سید کمال حیدری (عدم امکان مشاهده در دوران غیبت) همّت گمارده اند.
در خاتمه ی کتاب، عالم مجاهد، از باب حسن خِتام و ترغیب، ملاقات بزرگوارانی چون شیخ اکبر جناب محیی الدین ابن عربی -ره- و جناب کربلایی کاظم ساروقی - ره - با قطب عالم امکان حضرت مهدی - ارواحنا فداه - را ذکر نموده و بر شرافت درک محضر حضرت - عجل الله تعالی فرجه الشّریف - برای افرادی این چنین پای فشرده اند.
نکته ی قابل ذکر اینکه، آثار قبلی این عالم مجاهد جلیل القدر، در مقابله ی با اشاعه ی شبهات دینی، فساد و فحشاء، بیشتر جلوه گر است؛ حال آنکه در این اثر گرانسنگ، به عنایت خاصه ی حضرت حقّ ایشان با صلابت علمی، به نبرد و جهاد با تحریف اسلام ناب و ظهور تامّش یعنی حضرت مهدی - عجل الله تعالی فرجه الشّریف - شتافته اند که البته برای مجاهدان اجریست عظیم.
📖 تعداد صفحات کتاب: ۱۴۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🍃🌼🍃•✾••┈
📽| کلیپ ویژه "آواز شیطان"
💰 اقتصاد ربوی در جمهوری اسلامی یا در امریکا ؟!
❌ دروغ بودن مرگ بر امریکای بسیاری از مسئولین
🌹 حضرت آیت الله وفسی
📆 تابستان ۱۳۹۷
╔═.🍃🕊.══🌻═╗
@bayyenat110
╚═🌻══.🍃🕊.═╝
🏴🔥🏴🔥🏴🔥🏴
📖 منابع اهل سنت درباره حمله به خانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
۱. ابوبکر بن ابی شیبه (۱۵۹- ۲۳۵) مؤلف کتاب «المصنّف» به سند صحیح:
هنگامی که مردم با ابی بکر بیعت کردند، علی و زبیر در خانه فاطمه به گفتگو و مشاوره میپرداختند و این مطلب به عمر بن خطاب رسید. او به خانه فاطمه آمد و گفت: ای دختر رسول خدا محبوب ترین فرد برای ما پدر توست و بعد از پدر تو خودت، ولی سوگند به خدا این محبت مانع از آن نیست که اگر این افراد در خانه تو جمع شوند من دستور دهم خانه را بر آن ها بسوزانند. این جمله را گفت و بیرون رفت، وقتی علی و زبیر به خانه برگشتند. دختر پیامبر به علی و زبیر گفت: عمر نزد من آمد و سوگند یاد کرد که اگر اجتماع شما تکرار شود خانه را بر شما بسوزاند. به خدا سوگند آنچه را قسم خورده است انجام میدهد.
۲. احمد بن یحیی جابر بغدادی بلاذری ( متوفای ۲۷۰ ) مولف کتاب تاریخی «انساب الاشراف»:
ابوبکر به دنبال علی فرستاد تا بیعت کند ولی علی از بیعت امتناع کرد. سپس عمر همراه با فتیله (آتشزا) حرکت کرد و با فاطمه در مقابل باب خانه رو به رو شد. فاطمه گفت: «ای فرزند خطاب میبینم درصدد سوزاندن خانه من هستی؟» عمر گفت: «بله این کار کمک به چیزی است که پدرت برای آن مبعوث شده است»
۳. عبدالله بن مسلم بن قتیبیه دینوری (۲۱۲ – ۲۷۶) تاریخ دان و ادیب بزرگ اهل سنت در کتابش «الامامه والسیاسه»:
ابوبکر از کسانی که از بیعت با او سر برتافتند و در خانه علی گرد آمده بودند، سراغ گرفت و عمر را به دنبال آنان فرستاد. او به در خانه علی آمد و همگان را صدا زد که بیرون بیایند و آنان از خروج از خانه امتناع کردند. در این موقع عمر هیزم طلبید و گفت: «به خدایی که جان عمر در دست اوست بیرون بیایید یا خانه را بر سرتان آتش میزنم» مردی به عمر گفت: «ای اباحفص در این خانه دختر پیامبر است» گفت: باشد.
ابن قتیبیه در دنباله این مطلب نوشته است (صفحه ۱۳):
عمر به همراه گروهی به در خانه فاطمه آمدند، در خانه را زدند. هنگامی که فاطمه صدای آنان را شنید با صدای بلند گفت: «ای رسول خدا پس از تو چه مصیبت هایی به ما از فرزند خطاب و ابی قحافه رسید» وقتی مردم که همراه عمر بودند صدای زهرا و گریه او را شنیدند برگشتند ولی عمر با گروهی باقی ماند و علی را از خانه بیرون آوردند نزد ابی بکر بردند و به او گفتند: بیعت کن. علی گفت: «اگر بیعت نکنم چه میشود؟» گفتند: به خدایی که جز او خدایی نیست گردن تو را میزنیم...
[ حضرت هارون -ع- به حضرت موسی -ع- گفت: قال ابن امّ ان القوم استضعفونی و کادوا یقتلوننی ... «۱۵۰ اعراف» ]
۴. تاریخ طبری: أتی عمر بن الخطاب منزل علی و فیه طلحه و الزبیر و رجال من المهاجرین فقال: «والله لاحرقن علیکم او لتخرجن الی بیعة» فخرج علیه الزبیر مصلتاً بالسیف فعثر فسقط السیف من یده فوثبوا علیه فاخذوه.
عمر بن خطاب به خانه علی آمد در حالی که گروهی از مهاجران در آنجا گرد آمده بودند. وی رو به آنان کرد و گفت: «به خدا سوگند خانه را به آتش میکشم مگر اینکه برای بیعت بیرون بیایید» زبیر از خانه بیرون آمد در حالی که شمشیر کشیده بود، ناگهان پای او لغزید و شمشیر از دستش افتاد. در این موقع افراد دیگر بر او هجوم آوردند و شمشیر را از دست او گرفتند. بایع الناس و استشبتوا للبیعة و تخلف علی و الزبیر و اخترط الزبیر سیفه و قال اَعمدُه حتی یبایع علیَّ فبلغ ذلک ابابکر و عمر. فقال عمر: خذوا سیف الزبیر فاضربوا به الحجر .
۵. ابوالقاسم طبرانی (۲۶۰ – ۳۶۰) که ذهبی در میزان الاعتدال درباره او میگوید فردی معتبر است، در کتاب «المعجم الکبیر» درباره جناب ابوبکر در زمان مرگش میگوید:
ابوبکر در هنگام مرگ اموری را آرزو میکرد: «اما الثلاث اللائی وددت انی لا افعلهن فوددت انی لم أکن اکشف بیت فاطمه و ترکته» ای کاش سه چیز را انجام نمیدادم... ای کاش هتک حرمت خانه فاطمه نمیکردم و آن را به حال خود واگذار میکردم.
۶. ابن عبدربه در عقد الفرید (متوفای ۴۶۳) از عبد الرحمن بن عوف نقل میکند:
من در بیماری ابی بکر بر او وارد شدم تا از او عیادت کنم، او گفت، قال ابوبکر: «و ودت انی لم اکشف بیت فاطمه عن شیءٍ و ان کانوا اغلقوه علی الحرب» آرزو میکنم که ای کاش سه چیز را انجام نمیدادم... ای کاش خانه فاطمه را نمیگشودم هر چند آنان برای نبرد، در خانه را بسته بودند.
🔘 ادامه مطلب را در پست بعدی مطالعه نمایید...
📚برگرفته از کتاب #هارون
📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام
✍🏻 حضرت آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
📚🔥📚🔥📚🔥📚
📖 منابع اهل سنت درباره حمله به خانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
۷. نظّام از علمای بزرگ کلام ( اصول عقاید ) اهل سنت در کتاب الوافی بالوفیات (۱۶۰ – ۲۳۱):
احمد شهرستانی در الملل و النحل به نقل از نظّام مینویسد:
از جمله از عقاید نظّام آن بود که میگفت: عمر به خانه فاطمه حمله ور شده و فریاد میزد: خانه را با اهلش به آتش بکشید در حالی که در خانه نبود مگر علی و فاطمه و حسن و حسین. او در ادامه میگوید: «ان عمر ضرب بطن فاطمه یوم البیعه حتی القت المحسن من بطنها»
عمر در روز اخذ بیعت برای ابی بکر بر شکم فاطمه زد، او فرزندی که در رحم داشت و نام او را محسن نهاده بودند سقط کرد.
۸. مقاتل بن عطیه در کتاب الامامه و الخلافه:
«ان ابابکر بعد ما اخذ البیعه لنفسه من الناس بالارهاب و السیف و القوه ارسل عمر و قنفذاً و جماعه الی دار علی و فاطمه و جمع عمر الحطب علی دار فاطمه و احرق باب الدار...»
هنگامی که ابوبکر از مردم با تهدید و شمشیر و زور بیعت گرفت عمر، قنفذ و جماعتی را به سوی خانه علی و فاطمه فرستاد و عمر هیزم جمع کرد و در خانه را آتش زد...
۹. ابن ابی دارم در کتاب «میزان الاعتدال» احمد بن محمد معروف به ابن ابی دارم محدث کوفی (متوفای ۳۵۷) کسی که محمد بن حماد کوفی درباره او میگوید: «کان مستقیم الامر عامة دهره» یعنی او در سراسر عمر خود پوینده راه راست بود.
وی نقل میکند که در محضر او این خبر خوانده شد: « ان عمر رفس فاطمه حتی اسقطت بمحسن » عمر لگدی بر فاطمه زد و او فرزندی که در رحم به نام محسن داشت سقط کرد.
۱۰.امام الحرمین جوینی استاد ذهبی از رسول خدا -ص- این گونه روایت میکند:
زمانی که فاطمه را دیدم به یاد صحنهای افتادم که پس از من برای او رخ خواهد داد، گویا میبینم ذلّت وارد خانه او شده، حرمتش پایمال گشته، حقّش غصب شده، از ارث خود ممنوع گشته، پهلوی او شکسته و فرزندی را که در رحم دارد سقط شده در حالی که پیوسته فریاد میزند: «وا محمداه» ولی کسی به او پاسخ نمیدهد، کمک میخواهد اما کسی به فریادش نمیرسد. او اول کسی است که از خاندانم به من ملحق میشود و در حالی بر من وارد میشود که محزون، گرفتار، غمگین و شهید شده است و من در اینجا میگویم: خدایا لعنت کن هر که به او ظلم کرده، کیفر ده هر که حقّش را غصب کرده، خوار کن هر که خوارش کرده و در دوزخ مخلّد کن هر که به پهلویش زده تا فرزندش را سقط کرده و ملائکه «امین» گویند. از کتاب فرائد السمطین جوینی حموئی.
📚برگرفته از کتاب #هارون
📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام
✍🏻 حضرت آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
📣 | معرفی کتاب
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم
«حجاب اسرای کربلا صلوات الله علیهم اجمعین» عنوان چهاردهمین کتاب عالم مجاهد، حضرت آیت الله حامد وفسی می باشد که در سال ۱۴۰۰ به زینت طبع درآمده است.
همانطور که از عنوان بر می آید، این اثر در صدد بررسی وضعیّت حجاب بانوان بلند مرتبه حاضر در کربلا، در دوران اسارت است.
پاسخ به شبهاتی در مورد حدود حجابِ این بانوان ( مانند ادعای نمایان شدن گیسوان ) و همچنین دفاع از حریم حیاء و عفّت، به خصوص در جامعه ی امروز را، می توان از انگیزه های تألیف این کتاب برشمرد.
مؤلّف حکیم، بعد از فصل اوّل، که در آن به معرّفی بانوان مکرّمه حاضر در کربلا و واقعه عاشورا پرداخته، در فصل دوم، سوم و چهارم، مبانی معرفتی خود، برای دفاع از ادّعای این اثر ( بی سند و دروغ تاریخی بودنِ آشکار شدن سر و گیسوی بانوانِ حَرَم حضرت اباعبدالله الحسین سلام الله علیه ) را ارائه می دهد:
مطالبی از قبیلِ وعده ی الهی در مورد غلبه، نصرت و دفاع الهی برای اولیاء خویش - سلام الله علیهم - ، غیور بودن حضرت حقّ نسبت به ناموس خود، و همچنین غیرت انبیاء و اولیاء الهی - سلام الله علیهم - ، در مورد نوامیس.
عالِم فرزانه، در فصل پنجم، با بررسی اسناد روایی و تاریخی، چه از جهت متن و چه به حسب سلسله سَند، دروغ بودنِ ادّعای آشکار شدنِ سَر و گیسوانِ بانوانِ حَرَم را اثبات می نمایند.
پاسخ به این سؤال که اگر خدا از مومنین دفاع میکند، پس مصائب اولیاء الهی - سلام الله علیهم - مانند شهادت و اسارت ایشان چگونه قابل توجیه است و همچنین خاتمه کتاب که جلوه هایی از حیاء، عفّت و غیرت انبیاء و اولیاء الهی - سلام الله علیهم - را تبیین نموده و در صدد دفاع از این ارزش های والا و گم شده جامعه کنونی ما بر می آید را می توان بخشی از مطالب جذّاب، روح نواز و جان فزای این اثر گران سنگ بر شمرد.
«حجاب اسرای کربلا صلوات الله علیهم اجمعین» سومین کتاب حضرت استاد، در بین تألیفات معظّم له، در راستای احیاء فرهنگ متعالی «عفاف» و «حجاب» به حساب می آید.
📖 تعداد صفحات کتاب: ۸۰