eitaa logo
بیّنات
12هزار دنبال‌کننده
648 عکس
1.3هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈ 📽|ببینید: 📿 مادران فاطمی، احیاگران جامعه ای حسینی 💐 حکایتی زیبا از جناب شیخ مفید -ره- و تقدّس شاگردان بزرگوار ایشان -ره- 🌹 حضرت آیت الله وفسی ╔═.🍃🕊.══🌷═╗ @bayyenat110 ╚═🌷══.🍃🕊.═╝
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓❓چه شد که شیخ فضل الله نوری جلوی چشم مردم به دار آویخته شد؟ 💐 رهبر معظم انقلاب: 🔸 به نظر من مشکل کار از این‌جا پیش آمد که اینها توانستند... علما را فریب بدهند و حقیقت را برای اینها پوشیده نگه دارند... 🔸 حمل بر صحت میکردند. این‌طور میگفتند که: شما دارید عجله میکنید؛ سوءظن دارید؛ اینها قصد بدی ندارند؛ اینها هم هدف‌شان دین است! این مسائل در مکاتبات، نامه‌های صدر اعظم و ... به مرحوم آخوند منعکس شده است. انسان میبیند که حساسیت آنها را در مقابل انحراف کم کرده‌اند؛ اما حساسیت بعضیها مثل مرحوم آشیخ فضل‌الله باقی ماند؛ اینها حساس ماندند؛ اصرار کردند و در متمم، آن مسئله‌ی پنج مجتهد جامع‌الشرایط را گنجاندند و مقابله کردند. 🔸 یک جمع دیگری از همین جبهه، این حساسیت را از دست دادند و دچار خوش‌باوری و حُسن‌ظن و شاید هم نوعی تغافل شدند. 🔸 البته انسان حدس میزند که بعضی از ضعف شخصیتیها و ضعف‌های اخلاقی و هوای نفس بیتأثیر نبود... که نمونه‌ی واضحش امثال شیخ ابراهیم زنجانیست. اینها بالاخره جزء علما بودند. شیخ ابراهیم هم تحصیلکرده‌ی نجف بود، هم مرد فاضلی بود؛ اما تحت تأثیر حرف‌های آنها قرار گرفتند و غفلت‌زده شدند و مقداری هوای نفسانی در اینها اثر گذاشت و اختلاف از این‌جا شروع شد. 🌹 🔴 در کانال عضو شوید👇🏻👇🏻👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/4261150720Cf2cf74b668
⁉️ یکی از مخاطبین از محضر حضرت آیت الله وفسی سلام نظر شما درباره نماز به زبان فارسی چیست؟ لطفا توضیح دهید. ممنونم. 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ سلام علیکم و رحمة الله باتشکر از جنابعالی، ان شاءالله خداوند روحیه تحقیق و تفکر را در شما جوانان افزایش دهد. در پاسخ باید عرض کنم این مسئله از چند جهت قابل بررسی است: الف- به حیث ادبیات تمامی اساتید ادبیات اذعان دارند امکان ندارد که انسانی بتواند متن ادبی در یک زبان را به زبان دیگری ترجمه نماید، مثلا یک شعر زیبای عربی را نمی‌توان به فارسی ترجمه کرد و نمی‌توان اشعار حافظ را به عربی برگرداند یا اشعار ترکی را به زبان فارسی. اما درباره قرآن کریم که کلام حضرت احدیت است آن قدر عظمت این کلام و نکات ادبی و معرفتی یا علمی و... زیاد است که باید گفت ترجمه جامع و کامل آن قریب به محال است. بنابراین نماز به زبان فارسی یا ترکی و... هرگز جایگزین نماز حقیقی نیست. ب- از جهت عرفانی اقتضای سیر و سلوک یا تزکیه نفس در نظام عرفانی، نابود کردن منیت ها و فانی شدن در حضرت حق است؛ پس سالک بايد از سلیقه شخصی و تعصبات قومی، قبیله ایی و عشیره یا حزب، ملیّت، نژاد و زبان پرهیز کند. پس باید آن چنان نماز را بجا آورد که خدواند متعال می پسندد نه آن نمازی که نفس یا شیطان می پسندند. ج- از حیث دینی اسلام بر اساس تسلیم کامل در پیشگاه خداوند متعال و رسول حق است. حضرت رسول اکرم -صلی الله علیه و آله- می‌فرمایند: صَلّوا کما رَأیتُمُونی أُصَلّی . همانگونه که می‌بینید من نماز می‌خوانم نماز بخوانید. پس وظیفه یک مسلمان و مومن حقیقی آن است که به دستور پیامبر اسلام عمل کند و نباید بدعت در دین ایجاد کند. نتيجه اين است که مومن نمازش را مثل پیامبر اسلام بجا می آورد و در تمام اجزا نماز، قرائت، رکوع، سجده، قبله و... از بدعت های منافقانه به شدت دوری می‌کند. د- از نظر فقه نماز به غیر از زبان عربی جایز نیست و باید اگر وقت دارد آنرا به شکل صحیح اعاده کند و اگر وقت گذشته است باید قضای نماز را بجا آورد. انجام نماز به زبان غیر عربی و تغییر در شکل رکوع یا سجده و یا تغییر در جهت قبله و از این قبیل کارها، بدعت بوده و حرام است. والسلام علی من اتبع الهدی. حامد وفسی ╭━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━╮ @bayyenat110 ╰━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━╯
🔵 جلسه ۲۲۴ حکمت عملی ( ۱۴۰۲.۴.۲۰ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی -ره- «جلسه صد و پنجاه و سوم» 🔹 اشاره ای به تفاوت مجازات باطنی و مجازات ظاهریِ دنیوی در سنّت الهی 🔹 عمومیّتِ جریانِ سنن الهی، نسبت به فرد و جامعه 🔹 توضیح در مورد نسبتِ "تردید" به حضرت حقّ 🔹 چگونگیِ انتساب الفاظ با معانی طبیعی و یا قابل حمل بر انسان، به حضرت حقّ 🔹اشاره ای به قول سکّاکی و ثمره ی آن، در بحث حقیقت و مجاز 🔹 أولیای الهی "سلام الله علیهم" و عارفان حقیقی، در دنیا مدرِک معانیِ متعالیِ الفاظ ( حقیقت الفاظ ) 🔹 حرکت ادراکی در بشر معمولی، از لفظ به حقیقت، و در بشر متعالی، از حقیقت به لفظ 🔹 بیان مطالبی در آستانه ی روز عفاف و حجاب 🔹 استمرار جنایت رضاخانی تا امروز، البتّه در شکل و قالبِ مقتضی 🔹 دو قسم از پشتوانه های خطرناکترِ فواحش و هرزه های در خیابان 🔹 ملاکی برای تمییز و تشخیصِ صاحبِ عنوان و مسئول حزب اللّهی و انقلابی از نفوذی، در نظام اسلامی 🔹 ضرورت پاسخگو بودنِ همه ی مسئولین امروز جمهوری اسلامی، در مورد وضعیّت فحشاء و منکرِ امروز جامعه ی ایران 🔹 تردید در غیرت، شرف و اقتدارِ برخی مسئولین امروزِ قوّه ی قضائیّه 🔹 خیانت برخی بزرگان امروزی نظام، بِستر فراموشی و بی اثر شدنِ مجاهدت ها و مَرارت های مردم در ایّام انقلاب و دوران دفاع مقدّس ( انقلاب اسلامی، بزرگترین مطالبه ی مردم از سران نظام، برای اجرای احکام دین ) 🔹 ضرورت مؤاخذه و محاکمه ی درون سازمانی برای برخی بزرگان نظام، قبل از پایان صبر مردم 🔹 هشدار در مورد آتش فحشاء و منکر ( آتش زیر خاکستر ) 🔹 ضرورت إقدام عاجل در برابر سیلِ بنیاد برانداز فحشاء.
هدایت شده از بیّنات مدیا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حضرت استاد وفسی 🗓 جلسه صد و پنجاه و سوم ( ۱۴۰۲.۴.۲۰ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 https://aparat.com/v/UwAyG 🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🍃🏴🍃•✾••┈ 📽| ببینید: 🔎 نقد و بررسی داستان مشهور "پیامبر اکرم -ص- و قصاص با عصای ممشوق" 🌹 حضرت آیت الله وفسی ╔═.🍃🕊.══◾️═╗ @bayyenat110 ╚═◾️══.🍃🕊.═╝
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞| ✅ پاسخ استاد آیت الله وفسی به شبهه مشهورِ "بی حجاب ها را به بی دینی متهم نکنید" ❌ عدم احراز دغدغه مندیِ برخی مسئولین عالی‌رتبه، نسبت به تقوای جامعه ی ایران ╭━⊰•❀🍃🍃❀•⊱━╮ @bayyenat110 ╰━⊰•❀🍃🍃❀•⊱━╯
هدایت شده از بیّنات
┈••✾•💕🍃🌼🍃💕•✾••┈ 📣📣📣 🌹 سلسله دروس حکمت عملی با محوریت: 🌸 شرح عرفانی کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی -رضوان الله تعالیٰ علیه- 💐 توسط حضرت استاد آیت الله وفسی -حفظه الله- 🕌 میعاد: تهران - خیابان هلال احمر - خیابان ابراهیمی(عباسی) جنوبی - کوچه شهید ذوالفقاری - مسجد پنج تن آل عبا -علیهم السلام- حوزه علمیه مرحوم حضرت آیت الله العظمیٰ رشاد زنجانی -ره- 🗓 موعود: ╔═.🍃⏰.══📆═╗ سه شنبه ها ، ساعت ۱۶ ╚═📆══.🍃⏰.═╝ 🔻مجلس برای خواهران نیز، برقرار می‌باشد. 🟡 بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈••✾•🍃🍃•✾••┈ 🎥| ببینید: ⚔ "هنر سخنرانی" عرصه ی مقابله ی "مار نوشتن" و "مار کشیدن" 📌 علماء راستین، مکلف به "شناخت دین" نه "دین سازی" 🎤 حضرت آیت الله وفسی ╭━⊰•❀🍃🍃❀•⊱━╮ @bayyenat110 ╰━⊰•❀🍃🍃❀•⊱━╯
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۴۸ ♻️ جعفر برادر حسن عسكري [علیه السلام] پدر امام غائب مي‌گويد كه برادرش فرزندي نداشته است. شيعه سخن او را قبول نمي‌كنند چون - به گفته آن‌ها - او معصوم نيست. ♻️ سپس ادعاي عثمان‌بن‌سعيد را كه مي‌گويد حسن فرزندي داشته است قبول مي‌كنند با اين‌كه عثمان هم معصوم نيست! اين تناقض چه توجيهي دارد؟! 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 به ۴۸ ۱. عثمان‌بن‌سعيد و جعفر هر دو معصوم نيستند. ۲. عثمان‌بن‌سعيد از وكلاي حضرت هادي -علیه السلام- و امام حسن عسكري -علیه السلام- است و به عدالت مشهور بوده است و بارها از طرف هر دو امام به عنوان نماينده امام معرفي شده است. ۳. جعفر با خليفه وقت رابطه داشت و سابقه خوبي در شيعه نداشته و امامان قبلي او را تأييد نكرده‌اند. نتيجه: قول فرد عادل در برابر غيرعادل و غيرثقه راجح و مورد قبول است. ۴. بهترين حجت و دليل برای امکان شیء، وقوع آن مي‌باشد. وقتي شيعيان براي اقامه نماز بر جنازه مقدس امام حسن عسكري -سلام الله علیه- حاضر شدند و جعفر به عنوان امام جماعت ايستاده بود، خود حضرت مهدي -عج- حاضر شده و تمام شيعيان او را ديدند و فهميدند كه حق چيست و جعفر سربازان خليفه را براي دستگيري خبر كرد و آن‌ها امام -علیه السلام- را تعقيب نمودند و حضرت در سرداب مقدس، از نظر آن‌ها غايب گشت. به همين سبب به جعفر لقب كذّاب دادند. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻 حضرت آیت الله وفسی 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
┈••✾•💕🍃🌼🍃💕•✾••┈ 📣📣📣 🌹 سلسله دروس حکمت عملی با محوریت: 🌸 شرح عرفانی کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی -رضوان الله تعالیٰ علیه- 💐 توسط حضرت استاد آیت الله وفسی -حفظه الله- 🕌 میعاد: تهران - خیابان هلال احمر - خیابان ابراهیمی(عباسی) جنوبی - کوچه شهید ذوالفقاری - مسجد پنج تن آل عبا -علیهم السلام- حوزه علمیه مرحوم حضرت آیت الله العظمیٰ رشاد زنجانی -ره- 🗓 موعود: ╔═.🍃⏰.══📆═╗ سه شنبه ها ، ساعت ۱۶ ╚═📆══.🍃⏰.═╝ 🔻مجلس برای خواهران نیز، برقرار می‌باشد. 🟡 بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110