eitaa logo
بیّنات
6.8هزار دنبال‌کننده
637 عکس
1.3هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat_admin 📣بخش صوت: @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 | معرفی کتاب بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم یکی از جذّاب ترین مباحث در بین عموم شیعیان، بویژه شعرا، مادحین و سخنرانانِ مذهبی، مقایسه مقام و منزلت اولیاء الهی با یکدیگر، بخصوص بزرگان کربلا و حادثه ی عظیم عاشورا، با دیگر انبیاء و ائمه - سلام الله علیهم - می‌باشد. عالم مجاهد حضرت آیت الله وفسی دوازدهمین کتاب خویش با عنوان «امامت» را که در سال ۱۳۹۹ به زینت طبع آراسته گشت، بستری برای طرح مباحث فوق قرار داده اند تا در آنجا بعد از تبیین جایگاه امامت و امامانِ از انبیاء - سلام الله علیهم - مانند حضرت ابراهیم - سلام الله علیه - ، افضلیت ایشان را نسبت به اولیاء کربلا - سلام الله علیهم - مورد سنجش قرار دهند. در این اثر که شامل چهار بخش: ۱- بررسی اجمالی ۲- معرفت و شناخت مقام امامت ۳- مباحثه ۴- شرح اجمالی زیارت حضرت عباس - سلام الله علیه - می باشد، تلاش شده تا مفصّلاً در اطراف مسئله بحث و با ادلّه ی محکم، پاسخ آن تبیین گردد. در بخش اول بعد از بیان ضرورت و فایده ی این نوع بحث ها و منابع و موانع شناخت و همچنین بررسی مقامات و مناصب الهی، بیّنات قطعیه ی عظمت امامان نسبت به انبیاء - سلام الله علیهم - ، امارات عظمت اولیاء کربلا - سلام الله علیهم - ، نگارنده ی محترم، به تحلیل دقیق دلایل طرفداران افضلیّت اولیاء کربلا - سلام الله علیهم - و حدیث افضلیّت نساء و مغالطات مربوط به اصل مسئله پرداخته اند. حکیم متألّه، در بخش دوم این اثر ارزشمند، ضمن بیان صفات امام از دیدگاه علمای اهل سنّت و علمای امامیّه و همچنین شرط افضل بودن و ادلّه ی قائلین به افضل بودن امام، ترتیب و نظام مناصب الهی و البته عظمت منصب امامت را تبیین فرموده اند. ایشان معانی انبیاء، صدّیقین، شهداء، صالحین و همچنین نکات قابل تأمّلی در زیارت اولیاء الهی را مورد بررسی قرار داده اند. امّا شاید آنچه که بیش از اندازه در این کتاب جلب توجّه نموده و مخاطب را شیفته ی مطالعه ی آن می کند، مناظره ی چند تن از فضلای حوزه با حضرت استاد آیت الله وفسی می‌باشد که بخشی از کتاب با عنوان مباحثه برای آن تهیه گشته است. می توان از موضوعات جذّاب و جنجالی مورد بحث در این مناظره، به موارد زیر اشاره نمود: ۱- نقد حدیث مشهور مناقب حضرت علی - سلام الله علیه - ۲- نقد ادعای امامت همه ی شیعیان، به دلیل استضعافشان در زمین ۳- امامت حضرت یوسف - سلام الله علیه - بر پدر بزرگوارشان حضرت یعقوب - سلام الله علیه - ۴- امامت یا عدم امامت حضرت زهرا - سلام الله علیها - ۵- حضرت ابراهیم - سلام الله علیه - اهل یقین یا اهل شکّ ؟ ۶- مسئله برتری حضرت حمزه سیدالشهداء - سلام الله علیه - ۷- نبوّت، رسالت، امامت، مفاهیم مشکّک یا متواطی ؟ ۸- خلط بین فضیلت حقیقی و فضیلت ظاهری ائمّه - سلام الله علیهم - ۹- تفاوت رؤیت ملکوت با نظر به ملکوت ۱۰- ارزش داشتن فضائل و مقامات اعطایی (در کجا ملاکِ ارزش، اکتسابی بودن است؟) و... این اثر گرانسنگ از آثار کلامی حضرت استاد حامد وفسی، به شمار می آید. 📖 تعداد صفحات کتاب: ۲۳۲
📣 | معرفی کتاب بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم در سال ۱۴۰۰ ، سیزدهمین کتاب مفسّر حکیم حضرت آیت الله وفسی با عنوان «منجی» منتشر گردید. این کتاب، که از آثار کلامی استاد ارجمند، بشمار می‌آید، عهده دار بررسی دو مسئله مهم، در زمینه مهدویّت که اهمیت امروزه ی آن بر کسی پوشیده نیست، گردیده است. اولین مسئله ای که به آن پرداخته شده، تحریف شخصیت خود منجی است؛ در بخش اول کتاب، تلاش شده با بررسی و نقد کتاب «در انتظار کدام منجی» ، دیدگاه صحیح در مورد اسلام ناب و انسان کامل و قیام حضرت صاحب - عجل الله تعالی فرجه الشّریف - تبیین و تأیید گردد. استاد عظیم الشّأن، با قلم نقّادانه معروف خویش، اسلام رحمانی ادعا شده و ثمراتش مانند خدای بدون غضب، رسول و امام بدون خشونت و قیام مهدوی بدون شمشیر و خونریزی و حکومت عادل عاری از اجرای حدود تعیّن یافته را مورد خدشه قرار داده و تزییف نموده اند. بخش دوم این اثر، محملیست برای طرح مسئله ای جذّاب و پر هیاهوی امکان مشاهده ی حضرت حجت - عجل الله تعالی فرجه الشّریف - در دوران غیبت. مؤلّف بارع، بعد از بررسی عقلی مسئله ی مشاهده و بیان انواع مشاهده و برخی از حکمت های غیبت، و همچنین بعد از تبیین ادله ی امکان مشاهده، به نقد و بررسی دیدگاه جناب آقای سید کمال حیدری (عدم امکان مشاهده در دوران غیبت) همّت گمارده اند. در خاتمه ی کتاب، عالم مجاهد، از باب حسن خِتام و ترغیب، ملاقات بزرگوارانی چون شیخ اکبر جناب محیی الدین ابن عربی -ره- و جناب کربلایی کاظم ساروقی - ره - با قطب عالم امکان حضرت مهدی - ارواحنا فداه - را ذکر نموده و بر شرافت درک محضر حضرت - عجل الله تعالی فرجه الشّریف - برای افرادی این چنین پای فشرده اند. نکته ی قابل ذکر اینکه، آثار قبلی این عالم مجاهد جلیل القدر، در مقابله ی با اشاعه ی شبهات دینی، فساد و فحشاء، بیشتر جلوه گر است؛ حال آنکه در این اثر گرانسنگ، به عنایت خاصه ی حضرت حقّ ایشان با صلابت علمی، به نبرد و جهاد با تحریف اسلام ناب و ظهور تامّش یعنی حضرت مهدی - عجل الله تعالی فرجه الشّریف - شتافته اند که البته برای مجاهدان اجریست عظیم. 📖 تعداد صفحات کتاب: ۱۴۳
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈••✾•🍃🌼🍃•✾••┈ 📽| کلیپ ویژه "آواز شیطان" 💰 اقتصاد ربوی در جمهوری اسلامی یا در امریکا ؟! ❌ دروغ بودن مرگ بر امریکای بسیاری از مسئولین 🌹 حضرت آیت الله وفسی 📆 تابستان ۱۳۹۷ ╔═.🍃🕊.══🌻═╗ @bayyenat110 ╚═🌻══.🍃🕊.═╝
🏴🔥🏴🔥🏴🔥🏴 📖 منابع اهل سنت درباره حمله به خانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ۱. ابوبکر بن ابی شیبه (۱۵۹- ۲۳۵) مؤلف کتاب «المصنّف» به سند صحیح: هنگامی که مردم با ابی بکر بیعت کردند، علی و زبیر در خانه فاطمه به گفتگو و مشاوره می‌پرداختند و این مطلب به عمر بن خطاب رسید. او به خانه فاطمه آمد و گفت: ای دختر رسول خدا محبوب ترین فرد برای ما پدر توست و بعد از پدر تو خودت، ولی سوگند به خدا این محبت مانع از آن نیست که اگر این افراد در خانه تو جمع شوند من دستور دهم خانه را بر آن ها بسوزانند. این جمله را گفت و بیرون رفت، وقتی علی و زبیر به خانه برگشتند. دختر پیامبر به علی و زبیر گفت: عمر نزد من آمد و سوگند یاد کرد که اگر اجتماع شما تکرار شود خانه را بر شما بسوزاند. به خدا سوگند آنچه را قسم خورده است انجام می‌دهد. ۲. احمد بن یحیی جابر بغدادی بلاذری ( متوفای ۲۷۰ ) مولف کتاب تاریخی «انساب الاشراف»: ابوبکر به دنبال علی فرستاد تا بیعت کند ولی علی از بیعت امتناع کرد. سپس عمر همراه با فتیله (آتشزا) حرکت کرد و با فاطمه در مقابل باب خانه رو به رو شد. فاطمه گفت: «ای فرزند خطاب می‌بینم درصدد سوزاندن خانه من هستی؟» عمر گفت: «بله این کار کمک به چیزی است که پدرت برای آن مبعوث شده است» ۳. عبدالله بن مسلم بن قتیبیه دینوری (۲۱۲ – ۲۷۶) تاریخ دان و ادیب بزرگ اهل سنت در کتابش «الامامه والسیاسه»: ابوبکر از کسانی که از بیعت با او سر برتافتند و در خانه علی گرد آمده بودند، سراغ گرفت و عمر را به دنبال آنان فرستاد. او به در خانه علی آمد و همگان را صدا زد که بیرون بیایند و آنان از خروج از خانه امتناع کردند. در این موقع عمر هیزم طلبید و گفت: «به خدایی که جان عمر در دست اوست بیرون بیایید یا خانه را بر سرتان آتش می‌زنم» مردی به عمر گفت: «ای اباحفص در این خانه دختر پیامبر است» گفت: باشد. ابن قتیبیه در دنباله این مطلب نوشته است (صفحه ۱۳): عمر به همراه گروهی به در خانه فاطمه آمدند، در خانه را زدند. هنگامی که فاطمه صدای آنان را شنید با صدای بلند گفت: «ای رسول خدا پس از تو چه مصیبت هایی به ما از فرزند خطاب و ابی قحافه رسید» وقتی مردم که همراه عمر بودند صدای زهرا و گریه او را شنیدند برگشتند ولی عمر با گروهی باقی ماند و علی را از خانه بیرون آوردند نزد ابی بکر بردند و به او گفتند: بیعت کن. علی گفت: «اگر بیعت نکنم چه می‌شود؟» گفتند: به خدایی که جز او خدایی نیست گردن تو را می‌زنیم... [ حضرت هارون -ع- به حضرت موسی -ع- گفت: قال ابن امّ ان القوم استضعفونی و کادوا یقتلوننی ... «۱۵۰ اعراف» ] ۴. تاریخ طبری: أتی عمر بن الخطاب منزل علی و فیه طلحه و الزبیر و رجال من المهاجرین فقال: «والله لاحرقن علیکم او لتخرجن الی بیعة» فخرج علیه الزبیر مصلتاً بالسیف فعثر فسقط السیف من یده فوثبوا علیه فاخذوه. عمر بن خطاب به خانه علی آمد در حالی که گروهی از مهاجران در آنجا گرد آمده بودند. وی رو به آنان کرد و گفت: «به خدا سوگند خانه را به آتش می‌کشم مگر اینکه برای بیعت بیرون بیایید» زبیر از خانه بیرون آمد در حالی که شمشیر کشیده بود، ناگهان پای او لغزید و شمشیر از دستش افتاد. در این موقع افراد دیگر بر او هجوم آوردند و شمشیر را از دست او گرفتند. بایع الناس و استشبتوا للبیعة و تخلف علی و الزبیر و اخترط الزبیر سیفه و قال اَعمدُه حتی یبایع علیَّ فبلغ ذلک ابابکر و عمر. فقال عمر: خذوا سیف الزبیر فاضربوا به الحجر . ۵. ابوالقاسم طبرانی (۲۶۰ – ۳۶۰) که ذهبی در میزان الاعتدال درباره او می‌گوید فردی معتبر است، در کتاب «المعجم الکبیر» درباره جناب ابوبکر در زمان مرگش می‌گوید: ابوبکر در هنگام مرگ اموری را آرزو می‌کرد: «اما الثلاث اللائی وددت انی لا افعلهن فوددت انی لم أکن اکشف بیت فاطمه و ترکته» ای کاش سه چیز را انجام نمی‌دادم... ای کاش هتک حرمت خانه فاطمه نمی‌کردم و آن را به حال خود واگذار می‌کردم. ۶. ابن عبدربه در عقد الفرید (متوفای ۴۶۳) از عبد الرحمن بن عوف نقل می‌کند: من در بیماری ابی بکر بر او وارد شدم تا از او عیادت کنم، او گفت، قال ابوبکر: «و ودت انی لم اکشف بیت فاطمه عن شیءٍ و ان کانوا اغلقوه علی الحرب» آرزو می‌کنم که ای کاش سه چیز را انجام نمی‌دادم... ای کاش خانه فاطمه را نمی‌گشودم هر چند آنان برای نبرد، در خانه را بسته بودند. 🔘 ادامه مطلب را در پست بعدی مطالعه نمایید... 📚برگرفته از کتاب 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام ✍🏻 حضرت آیت الله وفسی 🆔 @bayyenat110
📚🔥📚🔥📚🔥📚 📖 منابع اهل سنت درباره حمله به خانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ۷. نظّام از علمای بزرگ کلام ( اصول عقاید ) اهل سنت در کتاب الوافی بالوفیات (۱۶۰ – ۲۳۱): احمد شهرستانی در الملل و النحل به نقل از نظّام می‌نویسد: از جمله از عقاید نظّام آن بود که می‌گفت: عمر به خانه فاطمه حمله ور شده و فریاد می‌زد: خانه را با اهلش به آتش بکشید در حالی که در خانه نبود مگر علی و فاطمه و حسن و حسین. او در ادامه می‌گوید: «ان عمر ضرب بطن فاطمه یوم البیعه حتی القت المحسن من بطنها» عمر در روز اخذ بیعت برای ابی بکر بر شکم فاطمه زد، او فرزندی که در رحم داشت و نام او را محسن نهاده بودند سقط کرد. ۸. مقاتل بن عطیه در کتاب الامامه و الخلافه: «ان ابابکر بعد ما اخذ البیعه لنفسه من الناس بالارهاب و السیف و القوه ارسل عمر و قنفذاً و جماعه الی دار علی و فاطمه و جمع عمر الحطب علی دار فاطمه و احرق باب الدار...» هنگامی که ابوبکر از مردم با تهدید و شمشیر و زور بیعت گرفت عمر، قنفذ و جماعتی را به سوی خانه علی و فاطمه فرستاد و عمر هیزم جمع کرد و در خانه را آتش زد... ۹. ابن ابی دارم در کتاب «میزان الاعتدال» احمد بن محمد معروف به ابن ابی دارم محدث کوفی (متوفای ۳۵۷) کسی که محمد بن حماد کوفی درباره او می‌گوید: «کان مستقیم الامر عامة دهره» یعنی او در سراسر عمر خود پوینده راه راست بود. وی نقل می‌کند که در محضر او این خبر خوانده شد: « ان عمر رفس فاطمه حتی اسقطت بمحسن » عمر لگدی بر فاطمه زد و او فرزندی که در رحم به نام محسن داشت سقط کرد. ۱۰.امام الحرمین جوینی استاد ذهبی از رسول خدا -ص- این گونه روایت می‌کند: زمانی که فاطمه را دیدم به یاد صحنه‌ای افتادم که پس از من برای او رخ خواهد داد، گویا می‌بینم ذلّت وارد خانه او شده، حرمتش پایمال گشته، حقّش غصب شده، از ارث خود ممنوع گشته، پهلوی او شکسته و فرزندی را که در رحم دارد سقط شده در حالی که پیوسته فریاد می‌زند: «وا محمداه» ولی کسی به او پاسخ نمی‌دهد، کمک می‌خواهد اما کسی به فریادش نمی‌رسد. او اول کسی است که از خاندانم به من ملحق می‌شود و در حالی بر من وارد می‌شود که محزون، گرفتار، غمگین و شهید شده است و من در اینجا می‌گویم: خدایا لعنت کن هر که به او ظلم کرده، کیفر ده هر که حقّش را غصب کرده، خوار کن هر که خوارش کرده و در دوزخ مخلّد کن هر که به پهلویش زده تا فرزندش را سقط کرده و ملائکه «امین» گویند. از کتاب فرائد السمطین جوینی حموئی. 📚برگرفته از کتاب 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام ✍🏻 حضرت آیت الله وفسی 🆔 @bayyenat110
📣 | معرفی کتاب بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم «حجاب اسرای کربلا صلوات الله علیهم اجمعین» عنوان چهاردهمین کتاب عالم مجاهد، حضرت آیت الله حامد وفسی می باشد که در سال ۱۴۰۰ به زینت طبع درآمده است. همانطور که از عنوان بر می آید، این اثر در صدد بررسی وضعیّت حجاب بانوان بلند مرتبه حاضر در کربلا، در دوران اسارت است. پاسخ به شبهاتی در مورد حدود حجابِ این بانوان ( مانند ادعای نمایان شدن گیسوان ) و همچنین دفاع از حریم حیاء و عفّت، به خصوص در جامعه ی امروز را، می توان از انگیزه های تألیف این کتاب برشمرد. مؤلّف حکیم، بعد از فصل اوّل، که در آن به معرّفی بانوان مکرّمه حاضر در کربلا و واقعه عاشورا پرداخته، در فصل دوم، سوم و چهارم، مبانی معرفتی خود، برای دفاع از ادّعای این اثر ( بی سند و دروغ تاریخی بودنِ آشکار شدن سر و گیسوی بانوانِ حَرَم حضرت اباعبدالله الحسین سلام الله علیه ) را ارائه می دهد: مطالبی از قبیلِ وعده ی الهی در مورد غلبه، نصرت و دفاع الهی برای اولیاء خویش - سلام الله علیهم - ، غیور بودن حضرت حقّ نسبت به ناموس خود، و همچنین غیرت انبیاء و اولیاء الهی - سلام الله علیهم - ، در مورد نوامیس. عالِم فرزانه، در فصل پنجم، با بررسی اسناد روایی و تاریخی، چه از جهت متن و چه به حسب سلسله سَند، دروغ بودنِ ادّعای آشکار شدنِ سَر و گیسوانِ بانوانِ حَرَم را اثبات می نمایند. پاسخ به این سؤال که اگر خدا از مومنین دفاع می‌کند، پس مصائب اولیاء الهی - سلام الله علیهم - مانند شهادت و اسارت ایشان چگونه قابل توجیه است و همچنین خاتمه کتاب که جلوه هایی از حیاء، عفّت و غیرت انبیاء و اولیاء الهی - سلام الله علیهم - را تبیین نموده و در صدد دفاع از این ارزش های والا و گم شده جامعه کنونی ما بر می آید را می توان بخشی از مطالب جذّاب، روح نواز و جان فزای این اثر گران سنگ بر شمرد. «حجاب اسرای کربلا صلوات الله علیهم اجمعین» سومین کتاب حضرت استاد، در بین تألیفات معظّم له، در راستای احیاء فرهنگ متعالی «عفاف» و «حجاب» به حساب می آید. 📖 تعداد صفحات کتاب: ۸۰
هدایت شده از بیّنات
┈••✾•💕🍃🌼🍃💕•✾••┈ 📣📣📣 🌹 سلسله دروس حکمت عملی با محوریت: 🌸 شرح عرفانی کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی -رضوان الله تعالیٰ علیه- 💐 توسط حضرت استاد آیت الله وفسی -حفظه الله- 🕌 میعاد: تهران - خیابان هلال احمر - خیابان ابراهیمی(عباسی) جنوبی - کوچه شهید ذوالفقاری - مسجد پنج تن آل عبا -علیهم السلام- حوزه علمیه مرحوم حضرت آیت الله العظمیٰ رشاد زنجانی -ره- 🗓 موعود: ╔═.🍃⏰.══📆═╗ سه شنبه ها ، ساعت ۱۶ ╚═📆══.🍃⏰.═╝ 🔻مجلس برای خواهران نیز، برقرار می‌باشد. 🟡 بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🔵 جلسه ۲۲۹ حکمت عملی ( ۱۴۰۲.۶.۲۸ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی -ره- «جلسه صد و پنجاه و هشتم» 🔹 عین معجزه و کرامت بودنِ خود وجود أولیاء الهی - سلام الله علیهم - 🔹 عظمتِ مقاومت در مقابل ظلم 🔹 عقب نشینی و ذلّت بسیاری از بزرگان امروزیِ فقاهت و سیاست، در مواجهه ی با ظلم و فساد و فحشاء 🔹 نقدی بر بزرگان دراویش شیعه و سنّی 🔹 توضیح مرحله ی "فناء در صفات"، از مراحل سبعه ی سلوک عرفانی 🔹 حدود صفات فضیله، در دیدگاه عرفانی 🔹 توضیح مرحله ی "فناء در ذات"، از مراحل سبعه ی سلوک عرفانی 🔹 اشاره ای به علم حضوری و علم حصولی 🔹 دشواری های مرحله ی "فناء در ذات" 🔹 باور حقیقی، بالأصاله و بالذّات در مکتب حضرت امام خمینی - ره - 🔹 بی ارزش بودن ملیت به خودی خود 🔹 فناء و مظهریّت أعلی، أتمّ و أکملِ حضرات أهل بیت - سلام الله علیهم -
هدایت شده از بیّنات مدیا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حضرت استاد وفسی 🗓 جلسه صد و پنجاه و هشتم ( ۱۴۰۲.۶.۲۸ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 https://aparat.com/v/jrxmo 🆔 @bayyenat_media